Tross - ett bra redskap
Tycker du det är svårt med reklam och marknadsföring? Är det något du bara inte vill tänka på och som du helst bara överlåter till någon annan? Eller är allt du gör marknadsföringsmässigt? I så fall kan du sluta läsa här. Är du en typ som tycker det är svårt, har jag lösningen. Det kan vara en bra lösning att helt enkelt låta någon annan klura ut det där åt dig och ditt företag. Tross är en reklambyrå i Jönköping som kan ta hand om hela processen från ax till limpa, som de själva presenterar sig på sin hemsida.
Är både kommunikations- och reklambyrå
Det kan vara svårt att formulera sig att just det man menar går fram, därför kan det vara bra att få tips från proffsen inom kommunikation. Är man till exempel ett tjänsteföretag är det viktigt att förmedla det unika man har att erbjuda. Strategin för det kan vara svår. Ibland hjälper det inte hur många marknadsundersökningar du gör. Det gäller att formulera målgrupp. Till det är det viktigt att veta så mycket som går om själva målgruppen. Inte konstigt att de flesta företag låter kunderna recensera dem. Vi lever i recensionernas tidsålder. Allt från resor till varor, tjänster och produkter recenseras av kunderna. På så sätt får man veta mycket om kunderna, till exempel vad de tycker är viktigt och är dåligt, eller mindre viktigt.
Digital marknadsföring
För det andra är det viktigt synas där kunderna befinner sig. På internet, till exempel. Tross vet hur du ska marknadsföra dig på nätet. De vet hur kunderna söker och hur de ska få träffar på just ditt företag. Hur du får många gilla-tummar-upp. Ju fler sådana, desto större chans på träff på just ditt företag. Bra, va?!
Andra inlägg
- Företagsrådgivning och affärsutveckling – nycklar till framgång för svenska företag
- Fönster och fönsterbyte – en modern twist på svenska klassiker
- Cykelns historia i Sverige - Från traditionella tvåhjulingar till moderna elcyklar
- Prioritera rätt i flyttkaoset
- Svensk jakt
- Den unika skönheten i svenska språket och utmaningarna med översättning
- En uppfinning som värmer oss i kylan
- Konsten att mäta tid
- När krävs det en certifierad översättning?
- Hur du rekryterar nya medarbetare