Alla företag behöver grafiska profiler!
Har du ett företag? Oberoende om det är ett företag som säljer produkter eller tjänster, kommer du att behöva en grafisk profil så att dina kunder hittar till dig. Med hjälp av en sådan kommer de som du vill ha som dina kunder att förknippa dig och ditt företag med just det som du önskar att de ska tänka på. Grafiska profiler är bland det viktigaste att tänka ut i början av en start-up. Så viktig är den grafiska profilen att en sysselsätter en hel bransch, där man analyserar färger och former in i minsta detalj.
Ett lyckat varumärke
Titta bara på det lilla märket på mobilen på bilden. Den säger allt. Vad associerar du märket med? Tänker du på kvalitet? Tänker du på innovation, eller vad? Antagligen tänker du på de värden som företaget har tänkt ut att sådana som du och jag ska förknippa företaget med. Så är det med ditt företag också. Använder du sedan varumärket, eller loggan, eller din grafiska bild (kalla det vad du vill) konsekvent på alla dina papper, på hemsidan, och på dina varor, kommer dina kunder så småningom att förknippa ditt företag med säkerhet, lojalitet, seriositet - eller det du önskar dig.
Grafisk profil ger intryck av affärsmässighet
Har du en grafisk profil är det mycket lättare att ge intryck av professionalism. Det utstrålar seriositet och det är så viktigt för att kunderna ska få förtroende för ditt företag. På Tross reklam- och kommunikationsbyrå vet de mycket väl hur en grafisk profil bör utformas för att åstadkomma de associationer som du önskar. De kan även utforma allt från produktlayouter till presentationsmaterial. De finns i Jönköping.
Andra inlägg
- Företagsrådgivning och affärsutveckling – nycklar till framgång för svenska företag
- Fönster och fönsterbyte – en modern twist på svenska klassiker
- Cykelns historia i Sverige - Från traditionella tvåhjulingar till moderna elcyklar
- Prioritera rätt i flyttkaoset
- Svensk jakt
- Den unika skönheten i svenska språket och utmaningarna med översättning
- En uppfinning som värmer oss i kylan
- Konsten att mäta tid
- När krävs det en certifierad översättning?
- Hur du rekryterar nya medarbetare